Funderingar.

Varför skall man drabbas av tråkigheter  för att förstå hur skört livet är.
För ca 35 år sedan drabbades en av sönerna av en allvarlig sjukdom.
Då vaknade man igen. Tog vara på dagen och varandra. Tyckte andra
bara gnällde när deras barn fick snuva och öronbesvär.
Sedan efter ett tag kommer man in i vardagen igen. Tar allt för givet.
Vill ha det senaste av allt. Ja nästan i alla fall. Nytt kök, nytt badrum och så
vidare. Ja detta är så i mitt fall. Såg nog bara det ytliga.
Nu är det dax igen att vakna.
Nu  skall jag fixa detta. Har ju mina fina barn, Rune, hund, katt
och ett lungt liv på landet.
Inte det nyaste köket, badrummet, bil, men mina nära och kära.

Kommentarer
Postat av: irene

Tjena tjejen. Vad du skriver kloka ord, tänk om man kunde vakna varje morgon o glädjas för att man fått vakna den här dagen frisk. Vi fick den här tankeställaren för 5 år sen när min bror dog i cancer. Tyvärr så studsar vardan igång rätt fort. Klart du fixar det här det känns som du har rätt inställning o då klarar man mycket. Jag ska stå på sidan o heja på. Kram

Svar: Kram på Dej oxå.
katrintorsen.blogg.se

2013-07-26 @ 11:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0