Sjukhusbesök.

Då är man inlaggd på sjukhus igen. Har haft huvudvärk till och från i ett par veckor som har tilltaget. Eftersom jag både ätit och druckit dåligt en lång tid är det uttorkning av kroppen. Men eftersom inte morfintabletter eller andra starka medeciner hjälper börjar de leta efter annat oxå. Skall prova bettskena, eftersom käken sjunker ihop lite vid strålningen kan det bli spänningar i huvudet. Så nu ligger man här med dropp och tittar på en grå vägg och en klocka som segar sig fram. Inget hotellrum precis som man är van vid. ;-). Står på chemat när det är frukost, lunch osv. Står faktiskt frukostbuffe. Skulle lulla ut och försöka få någon dryck i mig. Fanns ju ingen frukost. Var tvungen att fråga. Den står ju där fick jag till svar. Var en kyl med mjölk, fil, lite smörgås och kaffe. Det kallar jag inte frukostBUFFE...... man är ju van vid annat. Typ ägg, gröt, yoggi, bacon osv. Är väldigt glad för att jag skaffat mig en läsplatta. Den har jag verkligen haft nytta av. Bara hoppas jag får åka hem snart.

Kommentarer
Postat av: Toril

Hej,
Ser att det är ett år sedan men jag har tonsillcancer och har efter ca30 dagar efter avslutad 34 ggr strålning fortfarande extremt ont när jag sväljer.
Jag har både opererat Cosa utanpå halsen, tagit bort ena halsmandeln vid samma operationstillfälle operationen tog ca 4 timmar och efter det sade de Gävle sjukhus, att proverna felaktigt visar godartad tumör när de hela tiden, enl KS visat elakartad.
Det resulterade i strålningar på 34 beh ca två månader efter att det tagit vc tre och en halv månad att förstå att knölen på min hals var cancer, trots skenande puls och feber varje dag i 3,5 mån och otaliga besök Sandviken, Storvik, Gävle, vc, tandläkare, önh, akuten, skandal!
Nu är jag så slut efter smärta och svalgont sedan operationerna den 20 oktober som läkte men sen kom strålningseffekterna, jag drabbades av fatigue och ville dö, orkade inte leva mer rätt kanske....
Har du hört nåt om sånt?
Jag vet inte hur länge jag står ut med det här längre.
Tacksam för svar,
Torl

2016-02-28 @ 22:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0