Sjukstugan.

Denna vecka har det inte varit uppåt direkt. Rune varit sjuk en vecka nu, väldig hosta, har suttit i fåtöljen 4 nätter i rad och bara hostat. En natt blev det akuten och syrgas. De kan inte säga vad det är. Tror det är astma?! Fick både inhalator, cocillan (stark hostmedecin). Inget har hjälpt. Idag blev det penicillin. . Febern stiger. Ja vad gör man. Bara vänta på att medecinerna skall hjälpa. Bara det inte är astma som orsakats av våra djur. När jag skulle hämta ut specialbeställd medecin till mig på apoteket idag (måste lägga in den på beställning, finns inte på lager) den är till halsen. Då säger expediten. Stackare har tandläkaren varit hårdhänt mot dig. Tycker inte de skall kommentera medeciner man hämtar ut. Själv har jag fått svampinflammation i såren. Men nu även medecin mot det. Skall till Örebro i slutet av månaden och då får vi se hur det har gått. Ha ny en riktig mysig hösthelg, för det tänker jag ha.

Kommentarer
Postat av: Helene

Hej, har läst din blogg och känner igen det mesta du skriver. Starkt gjort att du skriver om dina upplevelser, det hjälper andra i samma situation. Gjorde samma resa som du gör nu för 2 år sedan, jag var 61 år när jag fick min diagnos. Det är jobbigt men tack-o-lov blir det bättre. Jag fick mycket hjälp av bloggar som fanns på nätet och skrivits av personer som hade gått igenom samma behandling. Tänker på dig och önskar dig fortsatt förbättring, det känns som du har rätt inställning, men glöm inte att du får lov att vara ledsen och svag...

2013-10-05 @ 09:08:15
Postat av: Katrin

Kul att du läser min blogg. Du får gärna höra av dig igen, man är alltid intresserad av hur det går för de med samma besvär.

2013-10-05 @ 13:01:52
Postat av: Helene

Jag hade själv mycket besvär med mucosit och svampinfektioner, avslutade min strålning i början av oktober (2011), fram till februari hade jag återkommande problem med detta, minns att jag var väldigt uppgiven och trodde aldrig det skulle ta slut. Men därefter har det inte varit problem annat än vid infektioner och när jag varit sjuk på andra sätt. Smaken har tagit längre tid att komma igen, har fortfarande inte så bra smak men det finns (son tur är) en hel del som är gott och det tycks som jag fortfarande förbättras. Någon sa att små, små framsteg kommer upp till 5 år efter avslutad behandling vilket ju känns bra. Jag mår efter allt jag gått igenom riktigt bra, jobbar 75 % och tycker att det blivit bättre än jag förväntat mig. Hälsningar Helene

2013-10-05 @ 17:01:07
Postat av: Katrin

Tack för att du gav mig hopp. Det har gått bra hela tiden tills nu. Har väldigt ont i munnen och halsen, mina "värktabletter" hjälper inte nu. Tycker att det skall lindra efter strålningen och att tumören är borta. Men man undrar om det är så. Min tumör tryckte på en nerv så jag fick ont i ett öra. Det värker som bara den i det örat?! Hälsningar Katrin

2013-10-06 @ 11:17:15
Postat av: Helene

Hej igen, ja, denna sjukdomen är jobbig på många olika sätt, jag hade oxå förfärligt ont i munnen, fick ett munsköljmedel utskrivet som var ganska bra, det hette Andolex, sedan hade jag en Lidocainspray som också hjälpte mig en del. Jag tål inte Morfinpreparat så de enda värktabletter jag använde var Panodil och Voltarensupp som jag kombinerade. Fick en tablett som hette Temesta, lite lugnande och så var den bra mot illamående som jag plågades av. Levde på näringsdrycker och Keldasoppor och vispgrädde ett par månader, lösstekt ägg gick också ner. Gick upp på natten och drack näringsdrycker för att få i mig tillräckligt. Jag vet att du har det tufft men kämpa på, det blir bättre även om du inte tror det. Hälsningar från ett höstvackert Ystad / Helene

2013-10-07 @ 10:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0